Ny blogg om ofrivillig barnlöshet

Ett tag har jag känt att jag vill dela med mig av våra erfarenheter som vi har samlat på oss de senaste åren. I februari 2016 slutade jag ta preventivmedel och till sommaren började vi bebisverkstaden på riktigt. Det som till sist fick mig att starta bloggen var Kenzas otroligt starka och modiga inlägg att hon och maken väntar tillökning. Hon gjorde en video som jag rekommenderar alla att se där hon beskriver deras kamp mot en graviditet. Hon vädjar till alla att öppna upp och prata om infertilitet och svårigheter att få barn. Jag har däremot valt att vara anonym men hoppas ändå bidra till att bryta tystnaden och skammen med ofrivillig barnlöshet. 
 
Jag hoppas också klara ut en del förvirring som finns kring den tvetydiga information man kan få från olika vårdinrättningar, läkare, internet. Det här genom att beskriva mina erfarenheter men också jämföra med tillförlitliga källor och vetenskapliga undersökningar. Ibland har jag hittat information på forum och internet som varit helt felaktig, så jag hoppas kunna inspirera till att alltid vara källkritisk. Men också att kräva hjälp om man känner att något är fel, att söka sig till andra läkare och kliniker om man inte kommer vidare, att våga ifrågasätta och att orka kämpa!
 
Bloggnamnet har jag valt pga. att det är så jag ofta känner mig. Alltid full av hormoner i en salig blandning, i hopp om att få kastrullen att koka ihop ett nytt liv. 
 
Välkommen hit! 
Allmänt | |
#1 - - Blogg.se:

Lycka till med din nya blogg!

Upp